۱۳۹۱ آبان ۲۱, یکشنبه

جیمز کلاپر مدیر دستگاه اطلاعات ملی آمریکا روز جمعه اعلام کرد دیوید پترایوس رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا ( سیا ) استعفای خود را تسلیم باراک اوباما رییس جمهور این کشور کرده است. دليل اين امر را جنرال پترايوس خيانت خود به همسرش و اينكه چنين شخصي لياقت نشستن در چنين منصبي را ندارد ذكر كرده است. من قصد ندارم در مورد رفتار اين شخص در برقراري ارتباط با زني به غير از همسرش بحث نمايم. ولي چيزي كه براي من جالب بود اين است كه اين شخص بدون اينكه اين كارش افشا شود خودش با فكر اينكه چنين شخصي نبايد در چنين مقامي باشد استعفا داده است و هيچ اجباري در كار نبوده است. من هرگاه چنين رفتارهايي مي بينم ناخودآگاه آن را با رفتار حكومت داران كشورم را بياد مي آورم و با هم مقايسه مي كنم. در كشور ما مقامات حكومتي به اين راحتي دست از حكومت بر نميدارند و تا جايي كه در توان داشته باشند مي خواهند در منصب قدرت بمانند. بركسي پوشيده نيست كه مقامات حكومت ما غرق در فساد مالي و گاها اخلاقي هستند ولي همه خود را منزه مي دانند و اصلا به روي خودشان هم نمي آورند چه برسد به اينكه استعفا دهند. همين است كه در گروه بندي ما را جزء كشورهاي جهان سوم تقسيم بندي مي كنند. امروز به جمله اي برخوردم از پروفسور حسابي (فيزيك دان ايراني) در مورد تعريف كشورهاي جهان سوم كه با توجه به ماجراهاي فوق و واقعيت كاملا به جاست. به اين خاطره از پروفسور حسابي توجه فرماييد:

روزی در آخر ساعت درس یک دانشجوی دوره دکترای نروژی ، سوالی مطرح کرد : استاد شما که از جهان سوم می آیید ، جهان سوم کجاست؟
فقط چند دقیقه به آخر کلاس مانده بود .
من در جواب مطلبی را فی البداهه گفتم که روز به روز بیشتر به آن اعتقاد پیدا می کنم.
به آن دانشجو گفتم : جهان سوم جایی است که هر کس بخواهد مملکتش را آباد کند ؛ خانه اش خراب می شود و هر کس بخواهد خانه اش آباد باشد، باید در تخریب مملکتش بکوشد.

به اميد آنكه حكومتداران ما هم به جايي برسند كه منافع كشور را بر منافع خود ترجيح دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر