۱۳۹۱ آبان ۳۰, سه‌شنبه


طالبان رها شده، با پاسپورت به افغانستان بر میگردند

اين تيتر خبري امروز (سه شنبه 20 نوامبر 2012) صداي امريكا است و در ادامه مي افزايد "معصوم ستانکزی، رئیس دارلانشای شورای عالی صلح افغانستان می گوید که طالبان آزاد شده، شهروندان افغان بوده و حق داشتن پاسپورت افغانستان را دارند." 
وقتي اين خبر را خواندم واقعا به حال خودمان تاسف خوردم و اين سئوال برايم خلق شد كه چرا ما اين همه هزينه براي بيرون كردن طالبان و مبارزه با تروريسم پرداختيم؟ مگر قرار نبود كه ريشه تروريسم كه يكي از بازوهاي فعال آن القاعده و طالبان بودند قطع گردد؟ چه اتفاقي افتاد كه پس از يك دهه جنگ و مبارزه ورق برگشته و حال دولت بايد تلاش كند تا زندانيان اين گروه تروريستي را كه براي به دام انداختن آنها ملت ما هزينه هاي جاني و مالي بسيار زياد پرداخته است از زندانهاي گوناگون در سراسر جهان آزاد كند؟ و جالبتر اينكه به آنها پاسپورت هم داده اند و احتمالا شخص شخيص رياست جمهور جناب پهلوان كرزي هم در ميدان هوايي به استقبال آنها خواهد رفت و آنها را با شوكت و مهنت به ارگ خواهد برد و مانند يك غلام حلقه به گوش از آنها پذيرايي خواهد نمود. اين حركات براي ملتي كه در اين راه جانهاي عزيزان خود را فدا نموده اند غير قابل تحمل است. بدين گونه مشخص مي شود كه بازيهاي يك دهه اخير فقط كلاه گذاشتن سر ملت بوده است و بس. در اين ميان فقط عده اي آمدند و جيبهايشان را در اين حكومت بي لياقت و بي كفايت پر كردند و حال با جيبهاي پر بر ميگردند.


به ادعاي صداي امريكا يك از زندانيان آزاد شده ملا نورالدين وزير عدليه دولت فاشيستي طالبان است.  آقای ترابی در انفاذ احکام شدید اجتماعی طالبان چون بررسی ریش مردان، در کابل و سایر شهرها نقش داشت. آيا واقعا چنين افرادي كه ظلم بيش از حدي را بر ملت داشته اند بايد از زندان رها گردند؟ البته حكومت كرزي پر است از افراد ناقض حقوق بشر كه شايد اين فرد در مقايسه با آنها پاك به نظر آيد و بنابراين ايراد زيادي به دولت كرزي از بابت آزادي اين فرد نخواهند گرفت ولي فرياد دادخواهي خود را به گوش جهانيان خواهند رساند. تا چهره واقعي اين حكومت فريبكار برملا گردد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر