۱۳۹۲ تیر ۱, شنبه

موش و گربه بازي كرزي

پس از مدتها تلاشس بالخره تلاشهاي كرزي به ثمر نشست و برادران ناراشي اش بالاخره دفتر خودشان در كابل را باز كردند و با باز كردن آن چنان تو دهني به كرزي و دولتش زدند كه خودش و دولتش هنوز گيج و منگ هستند. طالبان در حالي دفتر خود را باز كردند كه براي افتتاح آن مراسم رسمي و دولتي گرفته شد و نماينده رسمي دوات قطر در آن شركت داشت همچنين بيرق خود را به اهتزاز درآوردند و نام امارت اسلامي افغانستان را هم بر دفتر خود نهادند تا بدين گونه اعلام كنند كه طالبان براي كرزي و دولت بي لياقتش هيچ ارزشي قايل نيستند. از همه جالبتر اينكه طالبان اعلام كردند كه اصلا قصد مذاكره با دولت را ندارند و مستقيما با امريكا وارد مذاكره مي شوند. حال كرزي خان و دولتش ديدند كه چه كلاه گشادي سرشان رفته شروع به داد و بيداد كرده اند كه چون در اين بازي شركت داده نمي شوند قرارداد استراتژيك را با واشنگتن امضا نخواهند كرد. با اينكارها مي خواهند مردم را فريفته و خود را ضد امريكايي و ضد طالب نشان دهند ولي مردم ديگر دوست و دشمن را تشخيص مي دهند و شما را هم در رديف طالبان خائن قرار داده اند. كرزي خان فراموش كرده است كه حتي پول لباسهاي تنش را هم امريكا مي پردازد و اگر اين بادار بزرگ نباشد حتي يك ساعت هم در ارگ دوام نمي آورد.
براي راحتي خيال كرزي چند توصيه دوستانه به جناب ايشان مي كنم:
1- خيالتان راحت باشد كه مردم بسيار فهميده شده اند و ذات شما و دولتتان را شناخته اند پس بسيار به خود سختي ندهيد تا آن را پنهان كنيد.
2- همچنان كه بارها خودتان هم گفته ايد كه طالبان برادران ناراضي شما هستند. مردم هم شما را در رديف همان برادرانتان قرار داده اند و اميد است كه روزي به دست همان برادرانتان گرفتار شويد تا بفهميد كه مردم از دست اين برادرانتان چه ها كشيده اند.
3- براي امضا قرارداد امنيتي با امريكا هم زياد حرفهاي مفت نزنيد چون خودتان از همه بهتر مي دانيد كه شما هيچ كاره هستيد و نقش شما شبيه به مولي سرخك است.

اميد است اين نصايح را به گوش گيريد تا اين چند ماه را هم به خوبي سپري كنيد و بعد با شادماني به برادرانتان بپيونديد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر