۱۳۹۲ شهریور ۴, دوشنبه

اين رئيس جمهور ما

چند روز پيش كرزي با اعتماد به نفس فوق العده اي گفت كه "طالبان با او تماس گرفته اند و گفته اند كه ما حنمي دانيم چه كساني حمله مي كنند و آدم مي كشند و به گردن ما مي اندازند" و خلاصه اينكه حسابي از برادران ناراضي خود دفاع كرد تا شايد مورد لطف و عنايت برادر ناراضي خود ملاعمر قرار گيرد. ولي حاشا كه اين عجز و لابه هم كارساز نيافتاد و طالبان فرداي آن روز خبر دادند كه كرزي از اصلا از هيچ چيز اطلاع ندارد و ما هر حمله اي را كه مي كنيم مسئوليتش را هم به دوش مي گيريم و جالب تر آنكه گفتند ما اصلا با دولت و شخص كرزي تماس نداريم.
نمي دانم اين كرزي با خود در مورد شعور ملت چي فكر مي كند اما همين قدر مسلم است كه خودش اصلا از درايت و تفكر سياسي بويي نبرده است و با آن بيگانه است. اين شخص هنوز نفهميده كه نماينده كل ملت است و هر گپي كه بزند از طرف كل ملت تلقي مي شود. در افغانستان بلكه در كل جهان هم همه مي دانند؛ همه؛ كه تمام حملات انتحاري و كشته شدن افراد بيگناه توسط گروه نا مسلمان و بيرون از دين طالبان انجام مي گيرد و آنها مسئول تمام خونريزيهاي كشور هستند. ولي اين رئيس جمهور ما خودش را به كوچه حسن چپ مي زند و انگار از دنياي ديگري آمده و از اين كافران دفاع مي كند. آقاي كرزي همين چند هفته پيش بود كه برادرانت در دروازه ارگ رياست جمهوريت را كوفتند و جناب شما هم در آنجا حضور داشتيد و نمي دانم چه شده كه باز چشمان خود را بسته مي كنيد و گپهايي مي زنيد كه بيشتر به فكاهي شباهت دارد. انسان توقع دارد اين گپها را سر چوك از مردم عوام و بي سواد بشنود تا كسي كه خود را رئيس جمهور مي داند.
حالا هم به پاكستان رفته تا آنجا قدري عجز و لابه كند تا شايد دل برادران ناراضي اش به رحم آيد. تا ببينيم جناب ايشان از پاكستان چه دسته گلي به همراه خواهد آورد.
در پايان اينكه جناب كرزي سياست و كشور داري با عجز و لابه كردن امكان ندارد. مردم به دولتمرداني با اراده راسخ و قدرتمند نياز دارند تا با ايجاد فضاي اعتماد و روحيه اميد به مردم از خواسته هاي به حق مردم خود دفاع كند نه اينكه برود پيش يك مشت انتحاري و تروريست تضرع كند كه شما را به خدا جنگ نكنيد. اگر شما كمي توان اداره كشور را مي داشتيد طالبان در همان چند ماه اول حكومت شما نيست و نابود مي شدند و اثري از آنها باقي نمي ماند. جال هم اگر به خودآييد دير نشده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر